Kampania teaserowa na przykładzie LO w Więcborku

Rekrutacja do szkół w 2020 roku wygląda inaczej niż w ubiegłych latach. Z powodu pandemii koronawirusa uczelnie musiały dostosować formę przekazu materiałów promocyjnych do nowych, innych warunków. Tradycyjne formy, jak drukowane ulotki z ofertą szkoły, odeszły w niepamięć. Uczniowie przez ostatnie miesiące drugiego semestru uczyli się zdalnie – z domów. Tym sposobem, wzrosło znaczenie marketingu internetowego. Zapewne w ostatnich tygodniach szkoły odnotowały wzrost wejść na strony internetowe i media społecznościowe. To doskonały czas by pozytywnie wykorzystać tendencję i powiedzieć odwiedzającym, dlaczego warto przyjść właśnie do tej szkoły.

Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Więcborku postanowiło nagrać filmik, w którym nauczyciele i uczniowie opowiadają o swojej szkole. Założony wcześniej plan, czyli nagranie jednego filmu promocyjno-informacyjnego, zmieniliśmy na produkcję trzech krótkich filmów. Filmy były publikowane w odstępie czasu, po to, by przez okres kilku tygodni przypominać się fanom strony i ich znajomym.

Pierwsze wideo, które zostało opublikowane to tzw. backstage z planu. Film w zabawny sposób prezentuje sytuacje, które miały miejsce podczas kręcenia spotu.
Cel publikacji wideo to pokazanie, że w szkole panuje dobra atmosfera, nauczyciela mają poczucie humoru, przez co szybciej mogą zyskać sympatię przyszłych uczniów.
Grupa docelowa jaka została określona, to mieszkańcy powiatu sępoleńskiego w każdym wieku. Decyzję o podjęciu nauki w tej konkretnej szkole mogą być podejmowane zarówno przez uczniów, jak i przez rodziców uczniów. Znaczenie mogą też mieć pozytywne wspomnienia absolwentów szkoły, wyrażone w formie komentarzy pod filmem. Uwiarygodniają one tezę, że w szkole panuje dobra atmosfera.

Drugi film, to wspomnienia nauczycieli LO w Więcborku, czasów gdy sami byli uczniami szkół średnich. Film podkreśla znaczenie wyboru szkoły, który wiąże się z wieloma wspomnieniami w dorosłym życiu. Warto więc poświęcić swój czas szkole z tradycją i dobrą renomą, zarówno pod względem wykształcenia, osiąganych wyników, wyboru zajęć dodatkowych czy panującej atmosfery.

 

Trzecie wideo, to film informacyjny, w którym szerzej przedstawiona jest oferta edukacyjna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *