Zmiany w strukturze firmy na przykładzie Krayna Sp. z o.o.

Krayna – początek.

W lipcu 2019 roku ALC Studio nawiązało współpracę z firmą MBT24 (Magellan Business Travel). Ogólne rozmowy na temat współpracy marketingowej, doprowadziły nas do podjęcia decyzji o zmianie istniejącej strony internetowej MBT24. Otóż dotychczasowy profil działalności firmy, głównie wycieczki concierge i organizacja wyjazdów dla firm, został wzbogacony o przygotowywanie eventów dla klientów biznesowych.

Nowa strona miała więc zawierać oby dwie informacje. O sile MBT24 świadczą jej pracownicy, dlatego na górnym banerze zamieszczona została grafika, w której wkomponowaliśmy sylwetki pracowników firmy. Strona posiada także zakładkę aktualności z grupowaniem tematycznym. W tym dziale dowiemy się o konkursach i wydarzeniach wewnątrz MBT24, o zorganizowanych przez markę eventach. Mówienie od tej pory o marce, nie jest przypadkowe.

W sierpniu 2019 roku firma zmieniła nazwę. Powstał nowy produkt i nowa idea. Pod adresem Dworcowa 47 w Bydgoszczy pojawiła się KRAYNA Sp. z o.o. – firma zajmująca się produkcją kosmetyków wegańskich, wchłaniając MBT24 jako swoją markę wewnętrzną, która pozostaje przy swoim profilu działalności.

 

Kosmetyki z Krajny.

Idea jaka przyświecała pomysłodawcom tego projektu, to stworzenie w pełni wegańskiego produktu, korzystając z roślinności jaka jest w miejscowości rodzinnej założycieli linii kosmetyków, w Więcborku. Tak więc odległość 40km między miejscem pracy i urodzenia właścicieli KRAYNY, to droga jaką przemierzyli by odnaleźć inspirację do swojego projektu. Linia kosmetyków wegańskich KRAYNA ma bowiem w swym składzie roślinność, która rośnie w Krajeńskim Parku Krajobrazowym. Ważnym argumentem marki jest jej lokalny charakter oraz szeroko pojęta idea dbałości o otaczający nas świat. Tak więc kosmetyki zostały opakowane w szkło i papier, a nie plastik.

 

Wprowadzenie do historii.

Autorzy projektu KRAYNY postanowili nagrać film. ALC Studio zajęło się zorganizowaniem planu filmowego, a następnie montażem nagranego materiału. Film miał za zadanie stać się swego rodzaju manifestem mówiącym o postępujących zmianach klimatycznych i wpływie człowieka na środowisko naturalne. W projekcie wystąpili pracownicy MBT24 i nowo powstałej KRAYNY. Każda z osób występująca w filmie opowiedziała o swoim sposobie na życie w zgodzie z naturą. Celem filmu było uświadomienie nam wszystkim jak wielki wpływ mamy na otaczające nas środowisko.

Premiera 12-minutowego filmu odbyła się w internecie, na parę dni przed oficjalną premierą kosmetyków KRAYNY. Po opublikowaniu wideo, ALC Studio zorganizowało głosowanie na najlepszy manifest. 9 Pracowników – 9 ważnych tematów. Każdy z załogi MBT24 i KRAYNY miał za zadanie zachęcić znajomych i przyjaciół do obejrzenia filmu i oddania głosu na jego wystąpienie. Nagroda dla pierwszego miejsca, czyli osoby która zbierze najwięcej głosów, była wyjątkowa – kilkudniowa wycieczka zagraniczna dla dwóch osób. Przez 5 dni internauci mogli głosować na swoich faworytów za pomocą ankiety zainstalowanej na stronie internetowej. Walka była zacięta do ostatniej chwili, a strona MBT24 odnotowała imponujące wyniki, po ponad 1000 wejść dziennie (przez okres głosowania).

 

Finał konkursu i nowy początek.

Podczas eventu-premiery kosmetyków KRAYNY, goście mieli okazję wspólnie obejrzeć konkursowe wideo i jeśli jeszcze nie zagłosowali, oddać głos na swojego faworyta.

Otwarcie nowej marki kosmetyków wegańskich zakończyło się sukcesem. Przekaz stwierdzenia, że „warto wybierać kremy które nie są testowane na zwierzętach”, został wzmocniony filmem, w którym występują ludzie tworzący markę.
Dodatkowo, lokalny charakter produktu jest jego wielkim atutem. Zrozumieć całą ideę można jeszcze lepiej, wiedząc, że autorzy pomysłu oddają produkt, który wzbudza same najlepsze skojarzenia. Także w nich samych 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *